fotografija: Sonja Žugić
fotografija: Sonja Žugić

Gordana Marić, profesorka glume u penziji:
Toliko sam oduševljena da je ovde Ostermajerova predstava sa fantastičnom izvedbom glumaca. Ne znam ko je bolji, ovaj mlađi glumac me podseća na, u najboljim danima, kad smo tek upoznali Dejvida Bouvija. Zanimljiv je stil igre, odnosi, kako je režirano, ko sve šta igra. Podseća me na grčku tragediju, ima strašnu jačinu te snage, konflikte sa sobom, sa drugim, sa svetom, sa nemirom unutrašnjim, i duboka jedna hipersenzibilnost reditelja kojeg stvarno cenim, i njega i njegov rad, toliko fantastično, duboko! Prepoznatljivo jako, mi svakodnevno živimo sa svim tim pitanjima, ali da li ćutimo da li nemamo vremena... tako da je ovo jedna vrhunska predstava! Vrhunska!

 

Nina Grahovac, glumica:
Za mene je ovo bila vrhunska estetika, vrhunska gluma, vrhunska režija. Sjajan tekst! Dopali su mi se komični momenti na neočekivanim mestima. Meni je bila odlična predstava, malo sam umorna, ali sam uživala.

 

Sofija Mijatović i Miloš Lazarov, glumci:
Miloš: Tema je aktuelna, ova tema je uvek aktuelna. Ja sam očekivao mnogo više, možda zato što je to Ostermajer, a i možda zato što smo mi pre par meseci u Trstu gledali predstavu po istom tekstu, u režiji Ivice Buljana. I moram da priznam da su jako slične, tako da verujem da je on pozajmio i ugledao se na Ostermajera, ali mi je glumačka igra te predstave bila bolja.
Sofija: Ja mislim da nam je igra Slovenaca bliža nekako, da su suroviji, da su negde verovatno bliži u načinu od Nemaca.
Miloš: Smatram da u ovakvom tekstu nema mesta za tu vrstu duhovitosti, to je moj senzibiltitet. I u odnosu na tekst i u odnosu na to što sam gledao mislim da nam to ne treba.
Sofija: Ja bih morala da uporedim te dve predstave, režije su jako slične, izgleda da je Ivica preuzeo dosta stvari, ali jedina stvar koja me kod Ivice negde više pridobila je zato što je bio suroviji u načinu, išao je mnogo više do kraja, te scene koje su pune nasilja su bile eksplicitnije i duže su trajale, tako da smo shvatili koliko je taj događaj bio mučan. A večeras ja nisam mogla da osetim koliko je tom glavnom liku sve to bilo teško.
Miloš: Dopalo mi se kako je upotrebio različite medije, tako da mi u isto vreme gledamo pozorišnu predstavu i neki da tako kažem film. To mi se zapravo dopalo.

 

Ketrin Kasper, dizajner enterijera:
Scenografija je izvanredna! Upotreba svetla i zvuka je jako zanimljiva jer stvara kontrast kojim se tema predstave dodatno naglašava.  Glumci su bili sjajni, tačni i uverljivi. Rado bih je pogledala još jednom.


Olivera Milošević:
Sećam se Tomasovih ranijih dolazaka, kada je u Beogradu gostovao sa Norom i kada je trijumfovao na Bitefu. Tada je bio na početku karijere, ali se slutilo o kakvom se reditelju radi. Predstava je majstorski postavljena, majstorski odigrana i trebaće vremena da se utisci slegnu. U svakom slučaju, reč je o dramaturški precizno postavljenoj predstavi, iza koje stoji ozbiljan radni tim.